link
link
link
link



LA VINYETA
Fernando Villalobos



ENQUESTA

Deixau la vostra opinió

en el cas d'una hipotètica Catalunya independent, els illencs haurien de poder tenir la nacionalitat catalana?

en el cas d



link


link


NEWSLETTER

Subscriviu-vos a EL PERISCOPI
i rebreu cada dia les novetats
del web al vostre correu!


Política | 03-09-2015

Cap millora substancial

Hagués estat ingenu pensar que en la reunió mantinguda ahir a la Moncloa entre Francina Armengol i Mariano Rajoy se solucionarien de cop i volta tots els problemes de les illes, o creure que el govern central accediria sense reticències a les (justes) reivindicacions de millora de finançament i de flexibilització del límit de dèficit. Les expectatives, per tant, no eren gaire elevades, per (...)



Rafel Borràs | 03-09-2015

Mercat laboral: No tothom ha fet l'agost

El nombre de persones apuntades com aturades a les oficines del SOIB en acabar el mes d'agost era de 54.437. La qual cosa significa que aquesta xifra ha baixat un -12,74% (-7.945 persones) en relació al mateix mes de l'any anterior. Per un altre costat, la mitjana d'afiliacions a la Segure (...)


Andreu Grimalt | 03-09-2015

Micromasclismes (II)

(ve d'un article anterior)

 

Fa estona que seguesc un bloc que es diu precisament així, «micromachismos», i que es defineix com un espai per (...)


Antoni Tarabini | 03-09-2015

Peor imposible, vergüenza propia (y II)

Hemos convertido a nuestro Mar Mediterráneo en un auténtico cementerio. Pretendían llegar a Europa en búsqueda de asilo a través de Italia y Grecia. Son miles las personas, no se sabe cuantas, que han muertos ahogadas y asfixiadas en su intento de huir de sus países en guerra. Ahora se ha abie (...)


Miquel Rosselló | 03-09-2015

El tour de la independència

Assistim aquests dies a una autèntica carrera per la independència de Catalunya. És una mena de tour ciclista, amb diverses etapes, ports de muntanya més o menys durs i rivals que no fan més que ajudar-se els uns als altres. Els equips d'Artur Mas i Mariano Rajoy estan, encara que no ho sembl (...)


Francisco Villalonga | 03-09-2015

Algo que no me hubiera gustado tener que escribir

Para desgracia del conjunto de la ciudadanía de Baleares no ha hecho falta esperar a que transcurran cien días de gracia desde la constitución del nuevo Govern Balear para observar que nos enfrentamos a una legislatura semejante a otras ya vividas. Nada más aparecer los resultados definitivos de (...)


Andrés Jaume | 03-09-2015

Arte, concepto y sensibilidad: el valor de la educación estética

Para algunos dominios de la realidad tenemos un buen surtido conceptual, mientras que para otros somos pobres de solemnidad. Pensamos con conceptos. Los conceptos son los ladrillos del pensamiento. De forma que pensar es vérselas con conceptos que permiten que nos podamos desenvolver entre las dist (...)


Silvia Cano | 02-09-2015

Por una sociedad segura y libre de violencia de género

En la última década han muerto en España 800 mujeres víctimas de la violencia machista. Desde 2005 en Baleares 21 mujeres han sido asesinadas por sus parejas o ex-parejas. Somos una de las comunidades donde se registra una de las tasas de denuncias por violencia de género más altas del estado, (...)


Domingo Sanz | 02-09-2015

El Senado, eslabón débil y urna para ganar el cambio (IV)

El Senado emitió 494 noticias entre el 20N de 2011 y el 29 de julio de 2015 y su desglose se puede ver aquí. En ocasión anterior informamos y comentamos las 157 notici (...)


Pedro Meaurio | 02-09-2015

Re

Esta segunda nota musical me da pie a tratar de aportar algunas tímidas opiniones sobre lo que es necesario hacer para reconstruir un sistema, por no llamar RÉgimen, que lo es, y que deberíamos debatir, analizar, sacar conclusiones.

Este sistema hace agua, y de alguna forma la democracia, el m (...)


Juan Ignacio González | 02-09-2015

Son Banya volvió a ser noticia

Pues sí, así es, pero no esperen un artículo sobre intervención policial, grandes alijos de droga y detenciones masivas, sino unas modestas líneas sobre intervención social, salud, civismo y educación.

 

Son Banya (Son Riera) volvió a (...)